Jakość: | API: CF |
Lepkość: | SAE: 10W-40 |
- Opis
- Charakterystyka
- Zastosowania
- Normy, aprobaty, specyfikacje
- Parametry fizyko-chemiczne
- Opinie (0)
Opis
Najwyższej jakości stworzony w oparciu o technologie syntetyczną olej silnikowy Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 przeznaczony jest do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych najnowszej generacji. Specjalna technologia produkcji wraz ze starannie dobranym, nowoczesnym pakietem dodatków uszlachetniających umożliwiły uzyskanie doskonalej charakterystyki lepkościowej, zapewniającej prawidłowy poziom ochrony przeciwzużyciowej we wszystkich warunkach eksploatacyjnych, niską lotność a także pozwoliły na zmniejszenie konsumpcji paliwa. Oleje bazowe wzmocnione zaawansowanym technologicznie pakietem dodatków uszlachetniających zapewniają najwyższy poziom ochrony wszystkich części silnika. Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 umożliwia długie okresy między wymianami w nowoczesnych silnikach Diesla samochodów ciężarowych.
Trendy zmierzające do podwyższania mocy silników przy jednoczesnym wprowadzaniu nowych, coraz bardziej rygorystycznych, wymogów dotyczących emisji substancji szkodliwych wpływają w konsekwencji na ciągle podnoszenie wymagań dotyczących jakości nowoczesnego oleju silnikowego. Nowoczesne technologie pozwalające otrzymać coraz dokładniejszy profil obrabianej powierzchni wpływają na obniżenie konsumpcji oleju eliminując jednocześnie konieczność dokonywania tak częstych jego dolewek. W konsekwencji pracujący w silniku olej oraz wszystkie towarzyszące mu dodatki uszlachetniające odświeżane są coraz rzadziej. Powszechne wykorzystanie turbosprężarek i wyższe ciśnienia wtrysku polepszają wprawdzie proces spalania ale powodują podwyższenie średniej temperatury pracy oleju, wzrost lotności oraz pojawianie się w jego objętości znacznych ilości sadzy. Zaawansowana technologia wykorzystana w oleju Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 pozwala wykorzystywać go do wszystkich rozwiązań konstrukcyjnych silników wysokoprężnych zarówno tych nowoczesnych jak i do tych starszych generacji. Własności oleju Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 oraz szereg wynikających z nich korzyści opisane zostały w poniższej tabeli:
Własności | Zalety |
---|---|
Wysoka odporność na starzenie oleju, Odporność na tworzenie się osadów w wysokich temp. i szlamu Ochrona przed degradacją oleju i korozją | Zminimalizowanie zjawiska zużycia i długa żywotność silnika Wyjątkowo skuteczna kontrola tworzenia się osadów w wysokich temp. |
Zmniejszone zużycie zużycie silnika i gładzi cylindrycznych | Doskonała ochrona przed zapiekaniem pierścieni tłokowych |
Wysoka rezerwa alkaliczna (TBN) | Długofalowa kontrola nad powstawaniem osadów prowadzących do zużycia |
Możliwość wydłużenia okresów miedzyobslugowych dyktowanych przez producentów pojazdów | |
Doskonale własności niskotemperaturowe | Znakomita pompowalność oleju |
Zminimalizowanie zużycia elementów podczas „Zimnego Startu” silnika | |
Wysoka odporność na ścinanie | Pomaga w zredukowaniu wystąpienia niekontrolowanego spadku lepkości oleju pracującego w warunkach wysokich temperatur i wysokich obciążeń |
Wysoki indeks lepkości | Możliwość stosowania produktu w szerokim zakresie temperatur otoczenia |
Charakterystyka
Jakość | |
---|---|
Lepkość | |
Normy i aprobaty | MAN M3277, MB-Approval 228.5, MB-Approval 235.27, MTU Type 3, Renault Trucks RXD, Scania LDF-3, Voith Retarder Oil Class A, Volvo VDS-2, VOLVO VDS-3, ZF TE-ML 04C |
Linie produktów | MOBIL |
Opakowania | 208L, 20L, 4L, 60L |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w:
- Silniki Diesla z zasysaniem naturalnym oraz z turbodoładowaniem wykonane przez producentów europejskich i japońskich
- Lekkie i ciężkie pojazdy ciężarowe drogowe
- Pojazdy specjalne przemysłów: górniczego, budowlanego, górnictwa skalnego i rolnictwa
Normy, aprobaty, specyfikacje
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
ACEA E7/E4
Renault Trucks RXD
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 posiada następujące aprobaty producentów:
MAN M 3277
MB-Approval 228.5
MB-Approval 235.27
Volvo VDS-3 /VDS-2
MTU Oil Category 3
Scania LDF-3
ZF TE-ML 04C
Voith Retarder Oil Class A
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:
Cummins CES 2007
API CF
Scania LDF-2
Parametry fizyko-chemiczne
MobilDelvac™ XHP Extra | |
---|---|
Klasa lepkosci SAE | 10W-40 |
Lepkosc kin., ASTM D 445 | |
cSt w 40°C | 89 |
cSt w 100°C | 13.0 |
Wskaznik lepkosci, ASTM D 2270 | 151 |
Pozostalosc po spopieleniu, wt%, ASTM D 874 | 1.9 |
Liczba zasadowa TBN, mg KOH/g, ASTM D 2896 | 15.9 |
Temp. plyniecia, °C, ASTM D 97 | -42 |
Temp. zaplonu, °C, ASTM D 92 | 226 |
Ciezar wlasciwy w 15°C, kg/l, ASTM D 4052 | 0.867 |
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.